7 tips til voksende din virksomhed du ikke ønsker at ignorere: Business-strategier for nemt at gennemføre nu
Voksende virksomheder skal altid være klar til den næste udfordring. Hvis du mislykkes i virksomhedens vigtige udfordringer vil du ikke vokse. Udfordringer kræver ofte en form for gennembrud. Men ikke vildledes. En business gennembrud behøver ikke at være noget ingen har tænkt på – det skal bare være en løsning på dit problem, at du kan handle på nu. Gennembrud kan betyde blot at finde løsningen på en fælles, nagende problem, eller det kan omsorgsfuld en mere kompleks måde at tænke. Vi alle skal være klar og opmærksomme gennembrud muligheder. Hvad holder os fra bevæger sig fremad kan nemt overvindes ved at indarbejde en eller alle af de følgende tips. Der er ikke noget magisk over voksende en virksomhed-det tager bare den rigtige indsats.
Tip #1 tilskynde salgstræning, der ikke sælger
Insistere på læring fra alle personale ud over deres funktionsområde. Læring bør ikke begrænses til topledere. Ja, medarbejderne kan modtage en masse træning, men det er normalt begrænset til hvordan man gør deres job. Jo mere de kender og forstår generel business koncepter og specifikke operationelle spørgsmål, jo nemmere det er at give input og svar på forretningsmæssige udfordringer. Det betyder ikke, at alle skal være eksperter i strategi, ledelse, økonomi, marketing, salg, operationer, distribution… men efterhånden som de lærer lidt om hver kategori og så meget mere i de områder, der interesserer dem, den bedre stand de vil være at yde et værdifuldt bidrag. Ikke tilskynde salgspersonale til kun lære om at sælge. Husk, at læring kommer i alle former og behøver ikke at være fastsat af organisationen – læsning publikationer, tager seminarer, lytte til emnet myndigheder, observere den succesfulde osv.
Tip #2 det ikke handler om dine svagheder
Vi har tendens til at koncentrere sig om hvad der er galt og ignorere, hvad der er rigtigt. Det er overraskende hvor mange ledere ikke er i stand til at identificere de top tre styrker i deres organisation. Hvis du ikke har afdækket virksomhedens sande styrker – hvad du gør bedre end de fleste – så hvordan kan du tage disse styrker og anvende dem på andre aspekter af operationen? At kende dine styrker er kun begyndelsen. Forstå hvordan du fik der, og hvorfor du er i stand til at udmærke sig i et bestemt område er hvad vil tillade dig at duplikere disse aktiver. Dette bør ikke begrænses til “top” styrker organisationen. Bryde ned hvad du gøre godt ved division, funktion, selv af individet. Dele med andre og lære om nødvendigt. Bliv frugtbare og mangfoldige – anvende dine styrker på alle aspekter af din virksomhed.
Tip #3 minen din eksisterende ressourcer
Dette er muligvis den mest oversete perle af forretningsmæssig succes. Vi er også hurtige til at bare købe en ny gadget eller ansætte mere personale eller hente eksterne rådgiver uden fuldt udnytte de talenter og ressourcer ved hånden. Det er vigtigt at vurdere dine eksisterende ressourcer. Hvor er der mulighed for at udnytte, hvad du har? Kunne din IT-systemet bruges til at indsamle nødvendige data? Er der en måde at få eksisterende data i et format, der vil hjælpe beslutningstagningen? Indeholder din IT system allerede oplysninger? Du får idé. Uudnyttede ressourcer er ikke begrænset til IT-systemer. Hvordan du udnytter arbejdskraft, kvadratiske optagelser, produktudvikling, møder, call centre… alle er potentielle områder for performance forbedringer og vækst.
Tip #4 automatisere
Du må ikke hoppe til konklusioner. Det betyder ikke, at erstatte mennesker med maskiner. Hvis en opgave kan automatiseres, skal det være. Ved du hvorfor? Automation erstatter gentagne opgaver. Gentagne opgaver kan derefter erstattes med højere kognitive aktiviteter. Hvis en person tilbringer 30 minutter om dagen på, lad os sige, indtastning af data i et stand-alone regneark og denne aktivitet kunne være indtastet direkte i en eksisterende integreret system, så denne person ville have 2,5 timer om ugen at tilbringe møde kritiske mål eller opretter løsninger. Multiplicer dette af mange enkeltpersoner og du kan se virkningen.
Tip #5 planlægge tid til at tænke
Dette betyder ikke, at tænkning ikke sker; Det er bare at vi bliver også fanget i aktion og sjældent tage den nødvendige tid til at stoppe. Holde op med at tænke igennem en udfordring, stoppe for at evaluere strategien og holde op med at overveje om noget. Da passivitet opfattes som ikke skrider frem, modvirke vi “tænke tid”. Dette er grunden til udenforstående er ofte i stand til at se hvad vi kan. Det er ikke, at vi ikke kan se det; Det er bare at vi ikke har taget sig tid til at bremse, observere, tænke og overveje. Når du planlægger din uge, planlægge tid til at tænke.
Tip #6 ud over kundeoplevelse
Vi ved alle, at servicere kunden er altafgørende. Vi kender det, men mange undlader at opfylde minimum forventninger. Og nogle gange indser vi ikke, vi ikke er møde forventninger. Kunder er mere krævende, end de plejede at være. Udvikle en profil af den mest udslagsgivende kunden for dit produkt eller din service. Beskrive dem så godt du kan.
Hvad vil de i den vare eller tjenesteydelse
Hvor hurtigt vil de det
Hvad er der forventninger med hensyn til telefon forespørgsler (når de har et spørgsmål, hvordan de mest foretrækker at få adgang til oplysningerne)
Hvad er den optimale salgserfaring fra første kontakt til ordre under hensyntagen til faktiske køb
Hvad er deres emballage præference
Hvordan definerer de perfekte transaktionen
Etc.
Når du har udviklet denne profil, begynde ved at træffe foranstaltninger til at levere serviceniveau forventes af den mest krævende kunde skitseret ovenfor, til alle kunder. Når du har opnået dette, derefter tage endnu ét profil element, og bestemme, hvordan du kan udvide på erfaringen, at give endnu mere. Derefter tage næste og næste.
Tip #7 gå ud på en lem
Husk den gamle sige, intet vovede, intet vundet? Jamen, er det sandt. Ikke Begræns dig selv ved at være bange for at tage chancer. Selvfølgelig, du vil ikke altid lykkes, men ikke kun vil du lære gode erfaringer, men du vil også skabe gennembrud. Hver fiasko skal ses som et skridt tættere på succes. Odds er på din side. Det betyder ikke, at du bør handle uden ordentlig forberedelse. Tage de nødvendige forholdsregler, evaluere alternativer og prøve det.
Kan du se, hvordan disse tips kan forbedre din præstation? Forbedring af ydeevnen vil tillade dig at vokse i en række forskellige måder. Vokse ved at være mere lydhør, forståelse kunden bedre, øge din fleksibilitet, udnytte arbejdstagerne bedre, fremme kreativitet, reducere dårlige beslutninger og multiplicere dine styrker.
Copyright © 2004, Kay Graham-Gilbert